Μία αληθινή ιστορία φιλίας μεταξύ δύο μεγάλων αθλητών

Συζητώντας για τη σημασία του αθλητισμού στο μάθημα των Νέων Ελληνικών της Α τάξης του ΕΠΑΛ παρακολουθήσαμε  ένα παλιότερο βίντεο που δημιουργήθηκε στο πλαίσιο της Ημέρας Αθλητισμού 2016 με θέμα «Σημασία έχει η συμμετοχή». Ενδιαφέρον παρουσιάζει η ιστορία της φιλίας μεταξύ δύο μεγάλων αθλητών, του αφροαμερικανού Τζέσε Όουενς και του αθλητή της τότε ναζιστικής Γερμανίας Λουζ Λονγκ.

luz-long-owen3

Η εξέλιξη της φιλίας τους και η θυσία του Γερμανού αθλητή προκαλεί συγκίνηση, υπενθυμίζει την αξία και τη μεγαλοπρέπεια των απλών, καθημερινών πράξεων και προβληματίζει, καθώς ζούμε σε έναν κόσμο, όπου όλα τριγύρω αλλάζουνε και όλα τα ίδια μένουν.

Το βίντεο επιμελήθηκε η φιλόλογος του σχολείου Βάσω Ταρασλιά.  Δείτε το.

Οργάνωση και λειτουργία του «Μεταλυκειακού έτους – τάξης μαθητείας» των ΕΠΑΛ (ΦΕΚ)

Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ τ. Β΄  3529 – 01.11.2016 η απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων με την οποία καθορίζονται θέματα οργάνωσης και λειτουργίας του «Μεταλυκειακού έτους ? τάξης μαθητείας» των Επαγγελματικών Λυκείων και ρυθμίζονται θέματα του εκπαιδευτικού έργου.

Ακολουθεί ολόκληρο το ΦΕΚ. Στη 2η και 3η σελίδα εμφανίζονται οι ρυθμίσεις που αφορούν τη μαθητεία.

Δείτε το ΦΕΚ αναλυτικά σε pdf εδώ

Στην Πορτογαλία το ΕΠΑΛ ΜΟΥΖΑΚΙΟΥ με το πρόγραμμα Erasmus+

 

To 1ο ΕΠΑΛ Μουζακίου σχεδίασε και υλοποίησε τον Ιούλιο 2016 πρόγραμμα κινητικότητας Erasmus+ στη Δράση 1 «Κινητικότητα Προσωπικού Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης». Είχε διάρκεια 2 εβδομάδες από 17/7/2016 έως 31/7/2016. Αφορούσε εκπαιδευτική επίσκεψη δώδεκα (12) εκπαιδευτικών του 1ου ΕΠΑΛ Μουζακίου (και συναφών σχολείων) στον Εκπαιδευτικό Οργανισμό EuroYouth στην Πορτογαλία, τίτλο «Εξ? αποστάσεως Μάθηση και καινοτόμες Ηλεκτρονικές Μέθοδοι Διδασκαλίας στην Τεχνικο-Επαγγελματική Εκπαίδευση (Αγγλικά: [e-Learning applications and modern Electronic Teaching Methods in the Technical Vocational Education])» (κωδικός σχεδίου 2015-1-EL01-KA102-013145).

Τα προγράμματα κινητικότητας Erasmus+, χρηματοδοτούνται από την Ε.Ε. και αξιολογούνται από την Εθνική Μονάδα Συντονισμού κάθε χώρας- μέλους που για την Ελλάδα είναι το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ). Για να φτάσουμε όμως ως εδώ απαιτήθηκε πολύμηνη προσπάθεια εκ μέρους των εκπαιδευτικών που συντόνισαν την όλη προσπάθεια. Τα στάδια που ακολουθήθηκαν ήταν τα εξής :

  1. Προετοιμασία και υποβολή της πρότασης (από Σεπτέμβριο 2014 ως Φεβρουάριο 2015),
  2. διαδικασία αξιολόγησης και ανακοίνωσης των σχεδίων που εγκρίθηκαν (από Φεβρουάριο ως Ιούλιο 2015)
  3. φάση προετοιμασίας για την μετάβαση (από Μάιο ως Ιούλιο 2016)
  4. φάση υλοποίησης (17/7 ως 31/7/2016)
  5. φάση απολογισμού και διάδοσης (Σεπτέμβριος ? Δεκέμβριος 2016).

epal-mouzakiou-erasmus-4

Συνοπτικά στοιχεία του προγράμματος

ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ: Το 1ο ΕΠΑΛ Μουζακίου βρήκε το φορέα υποδοχής, επέλεξε τους συμμετέχοντες και γενικότερα είχε την ευθύνη της οργάνωσης και διαχείρισης του προγράμματος αυτού. Είμαστε σίγουροι ότι το μεγαλύτερο κέρδος από μεριάς του φορέα υποδοχής ήταν η επίτευξη επιτυχούς διακρατικής συνεργασίας και ανταλλαγή εμπειριών. Το σχολείο μας, ακολουθώντας τις επιταγές της σύγχρονης εποχής, στοχεύει να παρέχει μέσω των ευρωπαϊκών προγραμμάτων βελτίωση των γνώσεων και των εμπειριών των εκπαιδευτικών.

ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΥΠΟΔΟΧΗΣ: Η συμβολή του EUROYOUTH ως εταίρου υποδοχής ήταν αποφασιστική στην υλοποίηση του προγράμματος. Θέλουμε να εξάρουμε την άρτια οργάνωση της εκπαίδευσης (εργαστηριακή υποδομή, εκπαιδευτές υψηλής επιστημονικής στάθμης, προσαρμοστικότητα της εκπαίδευσης στις ανάγκες και γνώσεις των συμμετεχόντων, κ.λ.π.). Είχε την ευθύνη της οργάνωσης της εκπαίδευσης (εύρεση εκπαιδευτών, χώρων εκπαίδευσης) καθώς και της πολιτιστικής ενημέρωσης. ?Υλοποιεί ευρωπαϊκά προγράμματα με έμφαση τις νέες Τεχνολογίες και τις σύγχρονες μεθόδους διοίκησης σχολικών μονάδων. Διαθέτει μεγάλη εμπειρία σε καινοτομικές μεθόδους διδασκαλίας όπως βελτίωση της διδασκαλίας με χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών- ΤΠΕ, χρήση του e-Learning και αξιοποίηση του Distance Learning.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Η χρησιμοποιούμενη γλώσσα (εργασίας) κατά την διάρκεια του προγράμματος ήταν η Αγγλική από εκπαιδευτές με υψηλό επιστημονικό επίπεδο. Γι? αυτό έγιναν μαθήματα ορολογίας Αγγλικής γλώσσας με ενδοεπιμόρφωση, από την καθηγήτρια Αγγλικής γλώσσας κα. Παπαδοπούλου Ευτυχία την οποία και ευχαριστούμε. Η ίδια ως συμμετέχουσα ανέλαβε τη γλωσσική υποστήριξη (χωρίς αμοιβή) των συμμετεχόντων κατά τη διάρκεια των δραστηριοτήτων μας στη χώρα υποδοχής.

Επίσης με ευθύνη του εταίρου υποδοχής έγινε α) παρουσίαση του πορτογαλικού πολιτισμού και β) βασική χρήση πορτογαλικής γλώσσας αμφότερα χωρίς οικονομική επιβάρυνση του προγράμματος. Τούτο, κατόπιν επιθυμίας των ίδιων των συμμετεχόντων και έτσι οι ημέρες παραμονής στην χώρα υποδοχής προσέφεραν όχι μόνον επαγγελματική αλλά και πολιτισμική ? γλωσσική επιμόρφωση. Οι συμμετέχοντες ανακάλυψαν νέους τρόπους και μεθόδους για βελτίωση της διοίκησης σχολικών μονάδων, της επικοινωνίας εκπαιδευτικών και μαθητών και της διδακτικής διαδικασίας με χρήση και αξιοποίηση των σύγχρονων τεχνολογικών εργαλείων (Η/Υ, διαδίκτυο, ηλεκτρονική και εξ? αποστάσεως διδασκαλία). Το σχέδιο που υλοποιήθηκε στόχευε στην κατάρτιση του διδακτικού προσωπικού τόσο σε θέματα διοίκησης αλλά και τεχνικών διδασκαλίας, με σκοπό τη αύξηση της προστιθέμενης αξίας του ελληνικού σχολείου μέσω της χρήσης νέων τεχνολογιών σε όλα τα επίπεδα: διδασκαλία, επικοινωνία, διοίκηση.

epal-mouzakiou-erasmus-3

Α. Θεωρία στα εξής θεματικά αντικείμενα

  • Διαχείριση σχολικών μονάδων, προσωπικού και μαθητών
  • Μέθοδοι επικοινωνίας
  • Μέθοδοι και συστήματα κατάρτισης ? Σύγκριση Εκπαιδευτικών Συστημάτων
  • Αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών, Χρήση του Διαδικτύου (Internet), Ηλεκτρονική Μάθηση & εξ? αποστάσεως διδασκαλία (Distance Learning & e-Learning)
  • Σύγχρονα πληροφοριακά συστήματα παρακολούθησης και αξιολόγησης λειτουργίας σχολικής μονάδας
  • Εφαρμογές και καλές πρακτικές καινοτόμων εκπαιδευτικών μεθόδων (projects)

Β. Πρακτική

Σε πρακτικό επίπεδο έγιναν τεχνικές επισκέψεις σε δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς.

  1. Τεχνικές επισκέψεις στους ακόλουθους οργανισμούς (θέματα):
  • Υπουργείο Παιδείας: εκπαιδευτικό σύστημα της Πορτογαλίας και χρήση νέων τεχνολογιών.
  • AciNET (εταιρεία): διαφορετικοί τύποι λογισμικού στη διαχείριση σχολείων.
  • Increase Talent (εταιρεία): λογισμικό διαχείρισης σχολείων, κατασκευή διαδραστικού περιεχομένου και συνεργατικών πυλών.
  • ISR (Ινστιτούτο Συστημάτων Ρομποτικής): ερευνητικά έργα, μελέτη και χρήση νέων τεχνολογιών.
  1. Τεχνικές επισκέψεις στα εξής σχολεία (εφαρμογή νέων τεχνολογιών στις σχολικές αίθουσες και ηλεκτρονική διαχείριση σχολείων): CINEL, INOVINTER, EPAR, AESA, IEDP, CITEFORMA

Η φοίτηση διαρκούσε 5 ώρες καθημερινά. Το ωράριο τηρούνταν απαρέγκλιτα και υπήρχε έλεγχος από τους εκπαιδευτές. Οι συμμετέχοντες μετά το πέρας των μαθημάτων έλαβαν Βεβαίωση/Δίπλωμα πιστοποίησης των γνώσεων που αποκόμισαν. Επίσης για λόγους διαφάνειας και καταγραφής των προσόντων εκδόθηκαν πιστοποιητικά Europass Mobility.

epal-mouzakiou-erasmus-2

ΣΤΟΧΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Το 1ο ΕΠΑΛ Μουζακίου με το παρόν σχέδιο αντιμετώπισε την αναγκαιότητα της δια βίου μάθησης. Με το σχέδιο αυτό για 3η φορά το σχολείο μας ανέλαβε το σχεδιασμό, την οργάνωση και την υλοποίηση ευρωπαϊκού εκπαιδευτικού προγράμματος που συμβάλλει στην ανύψωση του επιπέδου των συμμετεχόντων. Τα προηγούμενα δυο ήταν α) το 2011 στην Εσθονία (Leonardo Da Vinci) και β) το 2014 στην Κύπρο (Erasmus+). Ειδικότερα οι στόχοι που επιτεύχθηκαν είναι:

  • οι δεξιότητες να γίνουν κτήμα όλου του προσωπικού και να μην αποτελούν προνόμιο των ειδικών της πληροφορικής
  • να εφαρμόζουμε αποτελεσματικά νέες εκπαιδευτικές μεθόδους
  • να προσφέρει στους συμμετέχοντες σύγχρονες επαγγελματικές γνώσεις και θα καταστήσει φανερή στους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς την αξία και σημασία της συνεχούς κατάρτισης και επιμόρφωσής τους.
  • να συμβάλλει στην υποστήριξη βελτιώσεων της ποιότητας και καινοτομίας συστημάτων και ιδρυμάτων
  • να ενισχυθεί η κινητικότητα των πολιτών των χωρών ? μελών.
  • να γνωρίσουν ότι αφορά την αξιολόγηση: μαθητή, εκπαιδευτικού έργου, σχολικής μονάδας κλπ
  • να καταδείξει στους συμμετέχοντες την αξία της πιστοποίησης των προσόντων
  • να αναπτύξει στους εκπαιδευόμενους συναισθήματα ασφάλειας και ολοκλήρωσης στο πολυ-πολιτισμικό περιβάλλον της ενωμένης Ευρώπης.
  • να αναδείξει τη μεγάλη σημασία της αξιοποίησης των νέων Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών από τους εκπαιδευτικούς. Αυτή η ομάδα στόχος παίζει σημαντικό ρόλο για την επιτυχή ανάπτυξη και εφαρμογή καινοτόμων μεθόδων για να αναπτυχθούν κατάλληλοι μηχανισμοί, υλικό, εργαλεία και περιβάλλοντα ώστε να τους παρέχεται η απαραίτητη υποστήριξη και κινητοποίηση.
  • να αναπτύξει στους εκπαιδευόμενους συναισθήματα ασφάλειας και ολοκλήρωσης στο περιβάλλον εργασίας τους, αφού βελτιώνοντας το επίπεδο των γνώσεών τους θα είναι πιο αποδοτικοί και αποτελεσματικοί στον τομέα τους.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ? ΠΑΡΟΧΕΣ

Tο 1ο ΕΠΑΛ Μουζακίου βοήθησε τους συμμετέχοντες να ενημερωθούν ως εξής:

  • συνεργασία με ταξιδιωτικό γραφείο διανεμήθηκε στους συμμετέχοντες αναλυτικό φυλλάδιο ? έντυπο οδηγιών για την περίοδο τοποθέτησης καθώς και πολιτιστικές πληροφορίες του τόπου υποδοχής.
  • Σε συνεργασία με τον φορέα υποδοχής, διανεμήθηκε στους συμμετέχοντες (με την άφιξή μας στο ξενοδοχείο υπήρχε στο δωμάτιο του καθενός/μιας συμμετέχοντα/ουσας) φάκελος ο οποίος περιείχε το αναλυτικό πρόγραμμα της κατάρτισης, πληροφορίες για τις τεχνικές επισκέψεις, σύντομη παρουσίαση κάθε φορέα τεχνικής επίσκεψης, πολιτιστικές πληροφορίες για την Πορτογαλία (και ειδικά τη Λισαβόνα), χάρτης πόλης με σημειωμένα τα πλέον αξιόλογα σημεία της, πληροφορίες για τα μέσα μαζικής μεταφοράς, κ.λ.π. Ο φορέας Υποδοχής μας οργάνωσε μάλιστα πολιτιστική επίσκεψη (δωρεάν είσοδος και ξεναγός) στο Saint Jorge castle.
  • διανεμήθηκε ένα εξαιρετικά χρήσιμο έντυπο, στο οποίο αποτυπώνονταν συνοπτικά όλες οι απαραίτητες πληροφορίες κατά τη διάρκεια της τοποθέτησης: αλφαβητική λίστα συμμετεχόντων με τους αριθμούς κινητών τηλεφώνων, τα αρμόδια άτομα εκ μέρους των φορέων αποστολής και υποδοχής (με τα κινητά τους τηλέφωνα), οι πτήσεις, τις τοποθεσίες με τις ώρες/ημέρες αναχώρησης για τις μετακινήσεις, το αναλυτικό πρόγραμμα κατάρτισης, και τι πρέπει να φροντίσουν οι συμμετέχοντες (και κυρίως να μην ξεχάσουν!)

Το πρόγραμμα κάλυπτε δωρεάν, μετακίνηση, διαμονή και διατροφή. Οι συνθήκες και υπηρεσίες ήταν άριστες.

epal-mouzakiou-erasmus-1

Αντίκτυπος του προγράμματος

Τα οφέλη από το σχέδιο αυτό ήταν σημαντικά σε επίπεδο τοπικό, περιφερειακό, εθνικό, ευρωπαϊκό ή/και διεθνές. Καταδείχθηκε ότι ο εκσυγχρονισμός της λειτουργίας της χώρας απαιτεί διαρκή κατάρτιση και ανάπτυξη του απασχολούμενου ανθρώπινου δυναμικού. Μέσω των προγραμμάτων κατάρτισης ? επιμόρφωσης δημιουργούνται παραγωγικά στελέχη, τα οποία θα συμβάλλουν στη βελτίωση της διοικητικής ικανότητας, την αύξηση της αποδοτικότητας και αποτελεσματικότητας της λειτουργίας της και επομένως στη θετικότερη, ανταπόκρισή της στις ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας. Ειδικότερα η δημόσια εκπαίδευση θα πρέπει να έχει εξωστρεφείς προσανατολισμούς και να επιδιώκει την αλληλεπίδραση και ανατροφοδότηση (feedback) με εκπαιδευτικά συστήματα των χωρών ? μελών.

ΔΙΑΔΟΣΗ ? ΠΡΟΒΟΛΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Το πρόγραμμα προβλήθηκε με τους εξής τρόπους (και από τους δυο εταίρους):

  • Σαν είδηση, για την διοργάνωση και την εκτέλεσή του από τα τοπικά μέσα μαζικής ενημέρωσης του Νομού, όπου αναφέρθηκαν πλήρη στοιχεία για το πρόγραμμα, τους εμψυχωτές και τους συντελεστές του.
  • Ημερίδα ενημέρωσης στην έδρα του φορέα Υποδοχής (Λισαβόνα) την τελευταία ημέρα πριν την επιστροφή μας
  • Θα διεξαχθεί Ημερίδα ενημέρωσης στο σχολείο μας (Μουζάκι) κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους που θα περιλαμβάνει συνέντευξη του Διευθυντή του σχολείου μαζί με τα μέλη της επιστημονικής επιτροπής και παρουσίαση ? αποτίμηση του προγράμματος από όλους τους συμμετέχοντες.
  • Ηλεκτρονικά, στο web site του σχολείου στο Διαδίκτυο (Internet).

Θα παραχθεί DVD-ROM με video ή/και φωτογραφίες, από τις δραστηριότητες που έλαβαν χώρα κατά το χρονικό διάστημα παραμονής των συμμετεχόντων στην χώρα υποδοχής αλλά και από τις ενημερωτικές ημερίδες. Το DVD θα αποσταλεί σε όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη αλλά και στους εποπτικούς φορείς του προγράμματος.

Στιγμές του ΕΠΑΛ Μουζακίου στην Πορτογαλία (Erasmus 2016) – video

Το παρακάτω βίντεο παρουσιάζει μερικές όμορφες στιγμές από την παραμονή των εκπαιδευτικών που συμμετείχαν στο Πρόγραμμα ERASMUS,
που διοργάνωσε το 1ο ΕΠΑΛ ΜΟΥΖΑΚΙΟΥ με θέμα:
E-LEARNING APPLICATIONS AND MODERN ELECTRONIC TEACHING METHODS IN THE TECHNICAL VOCATIONAL EDUCATION
(E-LEARNING ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ)

Το βίντεο επιμελήθηκε η εκπαιδευτικός του σχολείου μας, κα. Γκαγκά Λαμπρινή (ΠΕ04).

Πλήρης ενημέρωση για το Νέο ΕΠΑΛ για μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς από το Υπουργείο Παιδείας

30-09-16. Πλήρης ενημέρωση για το Νέο ΕΠΑΛ για μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς

Στο πλαίσιο της ενημέρωσης εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων για την επαγγελματική εκπαίδευση παρουσιάζονται αποφάσεις που αφορούν τη λειτουργία των ΕΠΑΛ και άλλο χρήσιμο υλικό από το Υπουργείο Παιδείας:

Μαθητές

Παρουσίαση του Επαγγελματικού Λυκείου

Διδακτέα ? εξεταστέα ύλη των Πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων της Γ΄ τάξης Ημερήσιων και Δ΄ τάξης Εσπερινών ΕΠΑ.Λ. για το σχολικό έτος 2016-2017

Συγκριτικό βάσεων ΕΠΑΛ

Βάσεις ΕΠΑΛ 2016

 Οι δυνατότητες σπουδών για την απόκτηση πτυχίου επαγγελματικής ειδικότητας

Ενημερωτικό φυλλάδιο για τα ΕΠΑΛ

Τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα των αποφοίτων ΕΠΑΛ

Οι τομείς ανά ΕΠΑΛ σε όλη τη χώρα

Το μηχανογραφικό δελτίο των ΕΠΑΛ για το 2016 με το ΝΕΟ σύστημα

Νομοθεσία

Α/Α ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΑΠΟΦΑΣΗ-ΑΡΙΘΜΟΣ
1 Καθορισμός των Τομέων και των Ειδικοτήτων των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑ.Λ.) του Ν. 4386/2016 (Α΄ 83) και της αντιστοιχίας μεταξύ τους ΦΕΚ 1489/Β/26-5-2016
2 Καθορισμός Τομέων ανά Επαγγελματικό Λύκειο (ΕΠΑ.Λ.) του N. 4386/2016 (Α΄ 83) ΥΑ Φ20/105925/Δ4/29-6-2016 (ΦΕΚ 2079/Β/6-7-2016)
3 Τροποποίηση και συμπλήρωση της υπ΄ αριθμ. Φ20/105925/Δ4/29-06-2016 (Β΄ 2079) Υπουργικής Απόφασης περί Καθορισμού Τομέων ανά Επαγγελματικό Λύκειο (ΕΠΑ.Λ.) του Ν. 4386/2016 (Α΄ 83) YA 120403/Δ4/21-7-2016 (ΦΕΚ 2423/Β/5-8-2016)
4 Καθορισμός Τομέων ανά Επαγγελματικό Λύκειο (ΕΠΑ.Λ.) του ν. 4386/2016 (Α΄ 83)  Ανακοινοποίηση στο Ορθό 29-07-2016 Εγκύκλιος Φ20/122938/Δ4/26-07-2016
5 Προϋποθέσεις λειτουργίας Α΄ και Β΄ τάξης ΕΠΑ.Λ. για το σχ. έτος 2016-2017 Εγκύκλιος Φ8/105357/Δ4/28-06-2016
6 Ωρολόγιο Πρόγραμμα των μαθημάτων Γενικής Παιδείας, Προσανατολισμού και Επιλογής της Α΄ Τάξης και των μαθημάτων Γενικής Παιδείας και Τεχνολογικών ? Επαγγελματικών μαθημάτων των Τομέων της Β΄ Τάξης των ΕΠΑ.Λ. του Ν. 4386/2016 (Α΄ 83) ΥΑ Φ2/88938/1-6-2016 (ΦΕΚ 1567/Β/2-6-2016)
7 Τροποποίηση της με αριθμ. Φ2/88938/01-06-2016 (Β? 1567) υπουργικής απόφασης με θέμα: «Ωρολόγιο Πρόγραμμα των μαθημάτων Γενικής Παιδείας, Προσανατολισμού και Επιλογής της Α? Τάξης και των μαθημάτων Γενικής Παιδείας και Τεχνολογικών ? Επαγγελματικών μαθημάτων των Τομέων της Β? Τάξης των ΕΠΑ.Λ. του Ν. 4386/2016 (Α? 83)», ως προς το ωρολόγιο πρόγραμμα του Τομέα Υγείας ? Πρόνοιας ? Ευεξίας της Β? Τάξης Ημερήσιου και Εσπερινού ΕΠΑ.Λ.» ΥΑ Φ2/127074/Δ4/1-8-2016 (ΦΕΚ 2434/Β/5-8-2016)
8 Ωρολόγιο Πρόγραμμα των μαθημάτων Γενικής Παιδείας της Α΄ τάξης Εσπερινών ΕΠΑ.Λ. και των Β΄, Γ΄ τάξεων Ημερησίων και Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξεων Εσπερινών ΕΠΑ.Λ. ανά Ειδικότητα Τομέα Ομάδας Προσανατολισμού ΥΑ Φ2/88070/Δ4/4-6-2015 (ΦΕΚ 1053/Β/5-6-2015)
9 Τροποποίηση της αριθμ. Φ2/88070/Δ4/04?06?2015 (Β΄ 1053) υπουργικής απόφασης με θέμα «Ωρολόγιο Πρόγραμμα των μαθημάτων Γενικής Παιδείας της Α΄ τάξης Εσπερινών ΕΠΑ.Λ. και των Β΄, Γ΄ τάξεων Ημερησίων και Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξεων Εσπερινών ΕΠΑ.Λ. ανά Ειδικότητα Τομέα Ομάδας Προσανατολισμού»  ΥΑ Φ2/141441/Δ4/10-9-2015 (ΦΕΚ 2042/Β/18-9-2015)
10 Τροποποίηση και συμπλήρωση της υπ? αριθμ. 88070/Δ4/04-06-2015 (Β? 1053) υπουργικής απόφασης με θέμα: «Ωρολόγιο Πρόγραμμα των μαθημάτων Γενικής Παιδείας της Α? τάξης Εσπερινών ΕΠΑ.Λ. και των Β?, Γ? τάξεων Ημερησίων και Α?, Β? και Γ? τάξεων Εσπερινών ΕΠΑ.Λ. ανά Ειδικότητα Τομέα Ομάδας Προσανατολισμού» ΥΑ Φ2/127065/Δ4/1-8-2016 (ΦΕΚ 2434/Β/5-8-2016)
11 Ωρολόγιο Πρόγραμμα των Τεχνολογικών ? Επαγγελματικών μαθημάτων του Τομέα Ναυτιλιακών Επαγγελμάτων της Β΄ Τάξης των ΕΠΑ.Λ. του Ν. 4386/2016 (Α΄ 83) ΚΥΑ Φ2/113700/Δ4/11-7-2016 (ΦΕΚ 2177/Β/13-7-2016)
12 Αναθέσεις των Τεχνολογικών ? Επαγγελματικών μαθημάτων του Τομέα Ναυτιλιακών Επαγγελμάτων της Β΄ Τάξης των ΕΠΑ.Λ. του Ν. 4386/2016 (Α΄ 83) ΥΑ 113162/Δ2/11-8-2016 (ΦΕΚ 2628/Β/24-8-2016)
13 Αναθέσεις μαθημάτων Επαγγελματικού Λυκείου ΥΑ 133977/Δ2/17-8-2016 (ΦΕΚ 2605/Β/23-8-2016)
14 Ελάχιστος αριθμός μαθητών για τη δημιουργία τμήματος Γενικής Παιδείας της Α? Τάξης, τμήματοςΤομέα της Β? Τάξης και τμήματος Ειδικότητας της Γ? Τάξης Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑ.Λ.) ΥΑ Φ12/127076/Δ4/1-8-2016 (ΦΕΚ 2434/Β/5-8-2016)
15 Ενημέρωση σχετικά με το μάθημα Γενικής Παιδείας «Νέα Ελληνικά» της Α΄ και Β΄ τάξης των Ημερήσιων και Εσπερινών ΕΠΑ.Λ. σχ. έτους 2016-2017 Έγγραφο Φ12/101501/Δ4/22-6-2016
16 Εγγραφές ? Μετεγγραφές ? Φοίτηση μαθητών/τριών στα Επαγγελματικά Λύκεια ΥΑ 133381/Δ4/24-8-2016, ΦΕΚ 2627/Β/24-8-2016)
17 Συμπληρώσεις ? προσθήκες της υπ? αριθμ. 96004/Δ4/17-6-2015 υπουργική απόφαση (ΦΕΚ 1318/1-7-2015), περί καθορισμού λεπτομερειών λειτουργίας των Σ.Ε.Κ., των Σ.Ε. και των ειδικότερων καθηκόντων των διευθυντών Σ.Ε.Κ., υποδιευθυντών, των υπευθύνων τομέων εργαστηρίων κατεύθυνσης, των υπευθύνων των σχολικών εργαστηρίων και των αρμοδιοτήτων του συλλόγου διδασκόντων Σ.Ε.Κ. ΥΑ 133384/Δ4/12-8-2016 (ΦΕΚ 2628/Β/24-8-2016)
18 Τροποποίηση της υπ? αριθμ Φ.353.1/324/105657/Δ1/ 8?10?2002 (ΦΕΚ 1340 Β΄) απόφασης «Καθορισμός των ειδικότερων καθηκόντων και αρμοδιοτήτων των προϊσταμένων των περιφερειακών υπηρεσιών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, των διευθυντών και υποδιευθυντών σχολικών μονάδων και ΣΕΚ και των συλλόγων διδασκόντων» ΥΑ 29195/ΓΔ4/19-2-2016 (ΦΕΚ 394/Β/19-2-2016)
19 Συμπλήρωση της υπουργικής απόφασης 141641/Γ2/08-09-2014 (Β? 2470) απόφασης του Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων ΥΑ 103539/Δ4/24-6-2016 (ΦΕΚ 2081/Β/6-7-2016)
20 Καθορισμός τύπου απολυτήριων τίτλων Επαγγελματικού Λυκείου ΥΑ 105797/Δ4/29-6-2016 (ΦΕΚ 2129/Β/11-7-2016)
21 Σύμφωνα με την παρ. 2 (περ. ε) του άρθρου 43 του Ν. 4186/2013 (ΦΕΚ 193 Α΄), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 40 του Ν. 4403/2016 (ΦΕΚ 125 Α΄), στην κατηγορία των «κατ ιδίαν διδαχθέντων» υπάγονται μόνο οι μαθητές της Α΄ τάξης των ΕΠΑΛ. Ν. 4403/2016 (ΦΕΚ 125/Α/7-7-2016)
22 Εκπαιδευτικές επισκέψεις μαθητών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Εγκύκλιος 39455/Δ4/7-3-2016
23 Ορισμός υπευθύνων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης σε επίπεδο Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Εγκύκλιος 49717/Δ4/23-3-2016
24 Διευκρινίσεις σχετικά με την εγκύκλιο με θέμα: «Ορισμός υπευθύνων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης σε επίπεδο Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» Εγκύκλιος 52870/Δ4/30-3-2016
25 Άδεια εισόδου σε σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Εγκύκλιος Φ1/30545/Δ2/22-02-2016
26 Μαθήματα Ε.Κ.  ΕΠΑ.Λ. Έγγραφο 197427/Δ4/4-12-2015

Νέα!! Διδακτέα – εξεταστέα ύλη των Πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων της Γ΄ τάξης ΕΠΑ.Λ. για το σχολικό έτος 2016-2017

Ανακοινώθηκε σήμερα 30-9-2016 η διδακτέα – εξεταστέα ύλη των Πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων της Γ΄ τάξης Ημερήσιων και Δ΄ τάξης Εσπερινών ΕΠΑ.Λ. για το σχολικό έτος 2016-2017.

Δείτε το έγγραφο αναλυτικά σε pdf εδώ

Η ύλη για τα μαθήματα Γενικής Παιδείας  και των μαθημάτων ειδικοτήτων του Τομέα Πληροφορικής και του Τομέα Οικονομίας και Διοίκησης εμφανίζεται παρακάτω:

Ι. ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ (ΑΛΓΕΒΡΑ)

ΔΙΔΑΚΤΕΑ-ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ

Από το βιβλίο «ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ» της Γ΄ τάξης Γενικού Λυκείου των Λ.Αδαμόπουλου, Χ. Δαμιανού και Α. Σβέρκου:

Κεφάλαιο 1 Διαφορικός Λογισμός

Παρ. 1.1 Συναρτήσεις

Παρ. 1.2 Η έννοια της παραγώγου

Παρ. 1.3 Παράγωγος συνάρτησης

Παρ. 1.4 Εφαρμογές των Παραγώγων, χωρίς το κριτήριο της 2ης παραγώγου.

 

Κεφάλαιο 2 Στατιστική

Παρ. 2.1 Βασικές έννοιες

Παρ. 2.2 Παρουσίαση Στατιστικών Δεδομένων, χωρίς την υποπαράγραφο «Κλάσεις άνισου πλάτους».

Παρ. 2.3 Μέτρα Θέσης και Διασποράς, χωρίς τις υποπαραγράφους: «Εκατοστημόρια»,

«Επικρατούσα τιμή» και «Ενδοτεταρτημοριακό εύρος».

 

Παρατηρήσεις

Τα θεωρήματα, οι προτάσεις, οι αποδείξεις και οι ασκήσεις που φέρουν αστερίσκο δε διδάσκονται και δεν εξετάζονται.

Οι εφαρμογές και τα παραδείγματα των βιβλίων δεν εξετάζονται ούτε ως θεωρία ούτε ως ασκήσεις, μπορούν, όμως, να χρησιμοποιηθούν ως προτάσεις για τη λύση ασκήσεων, ή την απόδειξη άλλων προτάσεων.

Δεν αποτελούν εξεταστέα-διδακτέα ύλη όσα θέματα αναφέρονται στην εκθετική και λογαριθμική συνάρτηση.

Οι τύποι 2 και 4 των σελίδων 93 και 94 του βιβλίου «Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής» θα δίνονται στους μαθητές τόσο κατά τη διδασκαλία όσο και κατά την εξέταση θεμάτων, των οποίων η αντιμετώπιση απαιτεί τη χρήση τους.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ (ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ)

ΔΙΔΑΚΤΕΑ-ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ

  1. Έκφραση-Έκθεση Τεύχος Γ΄ της Γ΄ τάξης Γενικού Λυκείου των Χ. Τσολάκη κ.ά., έκδοση 2014, εκτός από τα εξής:
  • Η ενότητα: Η πειθώ στο δικανικό λόγο
  • Η ενότητα: Η Ιστορία του δοκιμίου
  • To κεφάλαιο: Ερευνητική Εργασία
  • To κεφάλαιο: Δίκαιος λόγος και άδικος λόγος. Από το κεφάλαιο αυτό θα διδαχθούν οι σελίδες 206-211 (Κείμενα: α. Η γλώσσα της εξουσίας και η γλώσσα της παιδείας και β. Γλώσσα της εξουσίας και γλώσσα της παιδείας), και 223-228 (Αλ. Δελμούζου, «Παιδεία και Εθνική Μόρφωση»).
  1. Έκφραση-Έκθεση για το Γενικό Λύκειο ? Θεματικοί Κύκλοι των Α΄, Β΄, Γ΄ τάξεων Γενικού Λυκείου των Γ. Μανωλίδη κ.ά.
  1. Γλωσσικές Ασκήσεις για το Γενικό Λύκειο των Γ. Κανδήρου κ.ά.

Στόχος της αξιολόγησης του μαθητή στο πλαίσιο του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας είναι γενικότερα η συνολική αποτίμηση των γλωσσικών του δεξιοτήτων (ως πομπού και ως δέκτη).

Συγκεκριμένα:

Ι. ΔΙΑΒΑΖΩ / ΚΑΤΑΝΟΩ ΚΑΙ ΓΡΑΦΩ

  1. Ο μαθητής απαντά γραπτά σε ερωτήσεις που αφορούν ένα κείμενο.

α) Όσον αφορά το περιεχόμενο ενός κειμένου, επιδιώκεται ο μαθητής να είναι σε θέση να κατανοεί το

περιεχόμενο του κειμένου, και συγκεκριμένα :

  • να διακρίνει:

– τους τρόπους πειθούς (επίκληση στη λογική, επίκληση στο συναίσθημα του δέκτη, επίκληση στο ήθος, επίκληση στην αυθεντία)

– τα μέσα πειθούς (επιχειρήματα και τεκμήρια κ.ά.)

– το είδος της συλλογιστικής πορείας (παραγωγική-επαγωγική) μιας παραγράφου ή ενός κειμένου

  • να διακρίνει τους τρόπους και τα μέσα πειθούς:

– στη διαφήμιση

– στον πολιτικό λόγο

– στον επιστημονικό λόγο

  • να αξιολογεί τα μέσα πειθούς, και συγκεκριμένα:

– να ελέγχει την αλήθεια, την εγκυρότητα και την ορθότητα ενός επιχειρήματος

– να ελέγχει την αξιοπιστία των τεκμηρίων

  • να διακρίνει την πειθώ από την προπαγάνδα
  • να διακρίνει το είδος του δοκιμίου, με βάση:

– την οργάνωση / δομή (συνειρμική-λογική)

– τον σκοπό (απόδειξη μιας θέσης – ελεύθερος στοχασμός)

– την οπτική (υποκειμενική-αντικειμενική)

– τη γλώσσα του (ποιητική, αναφορική λειτουργία) κ.ά.

  • να αναγνωρίζει ορισμένα χαρακτηριστικά του δοκιμίου, όπως είναι ο υποκειμενισμός, ο αντιδιδακτισμός, ο κοινωνικός χαρακτήρας, ο εξομολογητικός τόνος κ.ά.
  • να διακρίνει το δοκίμιο από άλλα συγγενή είδη του λόγου, όπως το άρθρο και την επιφυλλίδα
  • να εντοπίζει σε ένα κείμενο (δοκίμιο/άρθρο /επιφυλλίδα κ.ά.):

– το θέμα

– την άποψη του συγγραφέα

– τα μέσα πειθούς που χρησιμοποιεί για να τεκμηριώσει την άποψή του

– τις προτάσεις του για την αντιμετώπιση του προβλήματος κ.ά.

  • να διακρίνει σε ένα κείμενο το καίριο και το ουσιώδες από τη λεπτομέρεια και το επουσιώδες.

β) Όσον αφορά την οργάνωση / δομή ενός κειμένου επιδιώκεται ο μαθητής να είναι σε θέση:

  • να εντοπίζει τα βασικά μέρη (πρόλογο, κύριο μέρος, επίλογο) ενός κειμένου
  • να χωρίζει το κείμενο σε παραγράφους/νοηματικές ενότητες
  • να αναγνωρίζει τα μέσα με τα οποία επιτυγχάνεται η συνεκτικότητα και η συνοχή ενός κειμένου (διαρθρωτικές λέξεις, φράσεις κ.ά.)
  • να επισημαίνει τους τρόπους με τους οποίους οργανώνονται οι παράγραφοι π.χ. με αιτιολόγηση, με σύγκριση και αντίθεση, με ορισμό, με διαίρεση, με παράδειγμα κ.ά.
  • να διακρίνει την οργάνωση/δομή ενός κειμένου (λογική ή συνειρμική οργάνωση, παραγωγική ή επαγωγική συλλογιστική πορεία κ.ά.).

γ) Όσον αφορά τη γλώσσα ενός κειμένου (λεξιλόγιο, στίξη, μορφοσυντακτικά φαινόμενα, γλωσσικές ποικιλίες, λειτουργίες της γλώσσας, ύφος κ.ά.) επιδιώκεται ο μαθητής να είναι σε θέση:

  • να εντοπίζει και να αιτιολογεί επιλογές του πομπού οι οποίες αφορούν τη χρήση:

– ενεργητικής ή παθητικής φωνής

– συγκεκριμένου ρηματικού τύπου (προσώπου/χρόνου/έγκλισης)

– μακροπερίοδου ή μη λόγου

– παρατακτικού ή υποτακτικού λόγου

– ρηματικών ή ονοματικών συνόλων

– αναφορικής ή ποιητικής λειτουργίας της γλώσσας

– των σημείων της στίξης

– λόγιων ή λαϊκών λέξεων, ειδικού λεξιλογίου, όρων κ.ά.

  • να αιτιολογεί την ορθογραφία λέξεων
  • να ερμηνεύει λέξεις
  • να αξιολογεί την ακρίβεια και τη σαφήνεια του λεξιλογίου
  • να βρίσκει συνώνυμα, αντώνυμα, ομόρριζα, να αντικαθιστά λέξεις ή φράσεις του κειμένου με άλλες, να σχηματίζει με ορισμένες λέξεις φράσεις ή περιόδους λόγου κ.ά.
  • να χαρακτηρίζει το ύφος του κειμένου, λαμβάνοντας υπόψη την επικοινωνιακή περίσταση (σκοπό, δέκτη, είδος λόγου κ.ά.).
  1. Ο μαθητής -με βάση συγκεκριμένο κείμενο- παράγει γραπτό κείμενο. Συγκεκριμένα, επιδιώκεται ο μαθητής να είναι σε θέση:
  • να πυκνώνει ένα κείμενο, να κάνει την περίληψή του
  • να δίνει τίτλο στο κείμενο ή πλαγιότιτλους σε παραγράφους/νοηματικές ενότητες ενός κειμένου · να οργανώνει το διάγραμμα του κειμένου
  • να αναπτύσσει ένα κειμενικό απόσπασμα, (μια φράση ή ένα επιχείρημα του κειμενογράφου)
  • να ανασκευάζει τα επιχειρήματα του κειμενογράφου και να αναπτύσσει την αντίθετη άποψη
  • να μετασχηματίζει ένα κείμενο π.χ. από ένα επίπεδο ύφους σε άλλο κ.ά.

ΙΙ. ΓΡΑΦΩ

Ο μαθητής παράγει κείμενο, ενταγμένο σε επικοινωνιακό πλαίσιο, το θέμα του οποίου σχετίζεται άμεσα ή έμμεσα με οικείους θεματικούς κύκλους από τη γλωσσική διδασκαλία.

Από τα διάφορα είδη γραπτού λόγου δίνεται έμφαση στην παραγωγή κριτικού-αποφαντικού λόγου, δηλαδή στην παραγωγή κειμένου στο οποίο κυριαρχούν η πειθώ, η λογική οργάνωση, η αναφορική λειτουργία της γλώσσας, π.χ. άρθρου, επιστολής, γραπτής εισήγησης κ.ά.

Στο πλαίσιο της παραγωγής κειμένου θα πρέπει να επιδιώκεται από τον μαθητή:

Α. Ως προς το περιεχόμενο του κειμένου

  • η συνάφεια των εκτιθέμενων σκέψεων με τα ζητούμενα του θέματος
  • η επαρκής τεκμηρίωση των σκέψεών του με την παράθεση κατάλληλων επιχειρημάτων
  • η ανάπτυξη όλων των θεματικών κέντρων
  • η πρωτοτυπία των ιδεών
  • ο βαθμός επίτευξης του στόχου που επιδιώκεται με το παραγόμενο κείμενο κ.ά.

Β. Ως προς την έκφραση/μορφή του κειμένου

  • η σαφής και ακριβής διατύπωση
  • ο λεκτικός και εκφραστικός πλούτος
  • η επιλογή της κατάλληλης γλωσσικής ποικιλίας ανάλογα με το είδος του κειμένου
  • η τήρηση των μορφοσυντακτικών κανόνων
  • η ορθογραφία και η σωστή χρήση των σημείων στίξης κ.ά.

Γ. Ως προς τη δομή/διάρθρωση του κειμένου

  • η λογική αλληλουχία των νοημάτων
  • η συνοχή του κειμένου (ομαλή σύνδεση προτάσεων, παραγράφων και ευρύτερων μερών του κειμένου)
  • η ένταξη του κειμένου στο ζητούμενο επικοινωνιακό πλαίσιο κ.ά.

ΙΙ. ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ

Α. ΟΜΑΔΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ

ΤΟΜΕΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ:

  1. ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
  2. ΤΕΧΝΙΚΟΣ Η/Υ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ Η/Υ
  3. ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ

Εξεταζόμενα μαθήματα:

  1. Προγραμματισμός Υπολογιστών
  2. Δίκτυα Υπολογιστών

ΜΑΘΗΜΑ: «ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ»

ΔΙΔΑΚΤΕΑ-ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ

ΒΙΒΛΙΟ: «ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ» (Τομέα Πληροφορικής της Γ΄ τάξης Ημερησίων ΕΠΑ.Λ.)

των Αράπογλου Α., Βραχνού Ε., Κανίδη Ε., Λέκκα Δ., Μακρυγιάννη Π., Μπελεσιώτη Β., Παπαδάκη Σπ.,Τζήμα Δ.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3. Βασικά στοιχεία γλώσσας προγραμματισμού

3.1. Μεταβλητές και τύποι δεδομένων

3.1.1. Τύποι δεδομένων

3.2. Αριθμητικές και λογικές πράξεις και εκφράσεις

3.3. Βασικές (ενσωματωμένες) συναρτήσεις

3.4. Δομή προγράμματος και καλές πρακτικές

3.5. Τύποι και δομές δεδομένων στις γλώσσες προγραμματισμού

 

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4. Αλγοριθμικές δομές

4.1 Αλγοριθμικές δομές – Ροές εκτέλεσης προγράμματος

4.1.1 Δομή ακολουθίας

4.1.2 Δομή επιλογής if (ΑΝ)

4.1.3 Δομή επανάληψης (for και while)

4.2 Συναρτήσεις

4.2.1 Δημιουργώντας δικές μας συναρτήσεις

4.2.2 Παράμετροι συναρτήσεων

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5. Κλασικοί Αλγόριθμοι ΙΙ

5.1 Δυαδική αναζήτηση

5.2 Ταξινόμηση Ευθείας ανταλλαγής

5.4 Δραστηριότητες – Άλυτες

5.5 Ερωτήσεις – Ασκήσεις

(Από τις παραγράφους 5.4 και 5.5, μόνο όσα αναφέρονται στις παραγράφους 5.1 και 5.2)

 

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6. Διαχείριση Αρχείων

6.1 Εισαγωγή – δημιουργία, άνοιγμα, κλείσιμο αρχείων

6.2 Ανάγνωση και εγγραφή σε αρχείο

6.4 Ερωτήσεις – Ασκήσεις

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7. Προηγμένα στοιχεία γλώσσας προγραμματισμού

7.1 Υποπρογράμματα και τρόποι κλήσης τους

7.1.1 Υποπρογράμματα

7.1.2 Συναρτήσεις στην Python

7.2 Μεταβλητές και παράμετροι

7.2.1 Παράμετροι συναρτήσεων

7.2.2 Εμβέλεια των μεταβλητών

7.3 Αρθρώματα (Modules)

7.3.1 Εισαγωγή

7.3.2 Σύντομη περιγραφή της Πρότυπης βιβλιοθήκης (Standard Library)

7.3.3 Πακέτα (Packages)

7.4 Δραστηριότητες

7.5 Ερωτήσεις

 

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 8. Δομές Δεδομένων ΙΙ

8.1 Συμβολοσειρές (strings)

8.2 Λίστες

8.3 Στοίβα

8.4 Ουρά

8.8 Δραστηριότητες

8.9 Ερωτήσεις

(Από τις παραγράφους 8.8 και 8.9, μόνο όσα αναφέρονται στις παραγράφους 8.1, 8.2, 8.3 και 8.4)

 

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 11. Αντικειμενοστρεφής Προγραμματισμός

11.1 Αντικείμενα και Κλάσεις

11.2 Στιγμιότυπα

11.3 Ιδιότητες και Μέθοδοι

11.6 Δραστηριότητες

11.7 Ερωτήσεις – Ασκήσεις

(Από τις παραγράφους 11.6 και 11.7, μόνο όσα αναφέρονται στις παραγράφους 11.1, 11.2 και 11.3)

ΜΑΘΗΜΑ: «ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ»

ΒΙΒΛΙΟ: «ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ» (Τομέα Πληροφορικής της Γ? τάξης Ημερησίων ΕΠΑ.Λ.) των Μ. Κωνσταντοπούλου, Ν. Ξεφτεράκη, Μ. Παπαδέα, Γ. Χρυσοστόμου.

Α. ΔΙΔΑΚΤΕΑ ΥΛΗ

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1. ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ ΔΙΚΤΥΩΝ

1.2.2 Το μοντέλο δικτύωσης TCP/IP (σελίδες 14-18)

1.3 Ενθυλάκωση (σελίδες 18-20)

 

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2. ΤΟΠΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ – ΕΠΙΠΕΔΟ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΔΙΚΤΥΟΥ (TCP/IP)

2.1 Φυσικό επίπεδο – Επίπεδο Σύνδεσης (ζεύξης) Δεδομένων (μοντέλο OSI) (σελίδες 23-24)

2.2 Η πρόσβαση στο μέσο (σελίδες 25-26)

2.2.1 Έλεγχος Λογικής Σύνδεσης (LLC – IEEE 802.2) (σελίδες 26-27)

2.4 Δίκτυα ETHERNET (10/100/1000Mbps) (σελίδες 31-33)

2.4.2 Διευθύνσεις Ελέγχου πρόσβασης στο Μέσο (MAC) – Δομή πλαισίου Ethernet – Πλαίσια Ethernet μεγάλου μεγέθους (Jumbo frames) (σελίδες 45-46, μέχρι την αρχή της παραγράφου

Νοητά τοπικά Δίκτυα (Virtual LAN – VLAN)).

2.5 Ασύρματα Δίκτυα (σελίδες 52-55)

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3. ΕΠΙΠΕΔΟ ΔΙΚΤΥΟΥ?ΔΙΑΔΙΚΤΥΩΣΗ

3.1 Διευθυνσιοδότηση Internet Protocol έκδοση 4 (IPv4) (σελίδες 68-69)

3.1.1 Διευθύνσεις IPv4 (σελίδες 69-71)

3.1.2 Κλάσεις (τάξεις) δικτύων ? διευθύνσεων (σελίδες 72-74)

3.1.3 Σπατάλη διευθύνσεων IP (σελίδες 74-75)

3.1.4 Μάσκα δικτύου (σελίδες 75-76)

3.1.5 Ειδικές διευθύνσεις (σελίδες 76-77)

3.1.6 Υποδικτύωση (σελίδες 77-81)

3.1.7 Αταξική δρομολόγηση (CIDR), υπερδικτύωση και μάσκες μεταβλητού μήκους (σελίδα 82)

3.2 Το αυτοδύναμο πακέτο IP (datagram) ? Δομή πακέτου (σελίδες 83-89)

3.3 Πρωτόκολλα ανεύρεσης και απόδοσης διευθύνσεων, Address Resolution Protocol (ARP) και Dynamic Host Configuration Protocol (DHCP) (σελίδες 89-93)

3.3.2 Το πρωτόκολλο δυναμικής διευθέτησης υπολογιστή DHCP (σελίδες 94-96)

3.4 Διευθύνσεις IP και Ονοματολογία (σελίδες 96-98)

3.6 Δρομολόγηση (σελίδες 102-104)

3.6.1 Άμεση/Έμμεση (σελίδες 104-105)

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4. ΕΠΙΠΕΔΟ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ

4.1 Πρωτόκολλα προσανατολισμένα στη σύνδεση ?χωρίς σύνδεση (σελίδες 119-120)

4.1.1 Πρωτόκολλο TCP – Δομή πακέτου (σελίδες 121-124)

4.1.2 Πρωτόκολλο UDP – Δομή πακέτου (σελίδες 124-125)

 

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5. ΕΠΕΚΤΕΙΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ – ΔΙΚΤΥΑ ΕΥΡΕΙΑΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

5.  Εισαγωγή στα Δίκτυα Ευρείας περιοχής (σελίδες 138-139)

5.1 Εγκατεστημένο Τηλεφωνικό Δίκτυο (σελίδες 139-140)

5.1.4 Τεχνολογίες Ψηφιακής Συνδρομητικής Γραμμής (xDSL) (σελίδες 146-150)

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6. ΕΠΙΠΕΔΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ

6.1 Σύστημα Ονοματολογίας DNS (σελίδες 172-173)

6.1.1 Χώρος ονομάτων του DNS (σελίδες 173-175)

6.1.2 Οργάνωση DNS (σελίδες 175-177)

6.2 Υπηρεσίες Διαδικτύου (σελίδες 177-178)

6.2.1 Υπηρεσία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου E-mail (POP3 – IMAP/SMTP) (σελίδες 179-181)

6.2.2 Υπηρεσία μεταφοράς αρχείων (FTP, TFTP) (σελίδες 182-183)

6.2.3 Υπηρεσία παγκόσμιου ιστού WWW (σελίδες 184-186)

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7. ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΔΙΚΤΥΟΥ

7.2 Περιοχές/τομείς διαχείρισης δικτύου στο μοντέλο OSI (σελίδα 197)

7.2.1 Παραμετροποίηση (σελίδες 197-198)

7.2.2 Διαχείριση Σφαλμάτων (σελίδες 198-199)

7.2.3 Διαχείριση Επιδόσεων (σελίδα 199)

7.2.4 Διαχείριση Κόστους (σελίδα 200)

7.2.5 Διαχείριση Ασφάλειας (σελίδες 200-201)

7.3 Πρότυπα Διαχείρισης (σελίδα 202)

7.3.1 Βασικά συστατικά συστήματος διαχείρισης (MS – MIB – AGENT) (σελίδα 202)

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 8. ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΔΙΚΤΥΩΝ

8.1 Βασικές έννοιες Ασφάλειας δεδομένων (σελίδες 212-214)

8.2 Εμπιστευτικότητα – ακεραιότητα – διαθεσιμότητα – αυθεντικότητα ? εγκυρότητα (σελίδες 214-216)

 

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ

Να διδαχθούν περιληπτικά και οι παρακάτω ενότητες (εκτός εξεταστέας ύλης πανελλαδικών εξετάσεων) για την πληρέστερη και καλύτερη κατανόηση της ύλης του μαθήματος:

1.1 Ορισμός δικτύου

1.2 Επίπεδα μοντέλου αναφοράς OSI (ISO), επίπεδα μοντέλου TCP/IP (DARPA)

1.2.1 Το μοντέλο αναφοράς για τη Διασύνδεση Ανοικτών Συστημάτων (OSI)

2.5.1 Τοπολογία Ασύρματου δικτύου Ad-Hoc.

2.5.2 Τοπολογία Ασύρματου δικτύου υποδομής (Infrastructure).

3.6.2 Πίνακας δρομολόγησης.

4.3 Συνδέσεις TCP – Έναρξη/τερματισμός σύνδεσης

5.1.4.1 Συσκευές τερματισμού δικτύου DSL Modem/DSLAM.

5.1.4.2 Τοπολογία – Εξοπλισμός.

8.2.1 Έλεγχος ακεραιότητας – συναρτήσεις κατακερματισμού – σύνοψη μηνύματος.

8.2.2 Συμμετρική κρυπτογράφηση.

8.2.3 Κρυπτογράφηση Δημόσιου / Ιδιωτικού κλειδιού.

8.2.4 Ψηφιακές υπογραφές ? πιστοποιητικά.

8.4.2 Τείχος προστασίας (Firewall)

Β. ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ

ΒΙΒΛΙΟ: «ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ» (Τομέα Πληροφορικής της Γ? τάξης Ημερησίων ΕΠΑ.Λ.) των Μ. Κωνσταντοπούλου, Ν. Ξεφτεράκη, Μ. Παπαδέα, Γ. Χρυσοστόμου.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1. ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ ΔΙΚΤΥΩΝ

1.2.2 Το μοντέλο δικτύωσης TCP/IP (σελίδες 14-18)

1.3 Ενθυλάκωση (σελίδες 18-20)

 

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2. ΤΟΠΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ – ΕΠΙΠΕΔΟ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΔΙΚΤΥΟΥ (TCP/IP)

2.1 Φυσικό επίπεδο – Επίπεδο Σύνδεσης (ζεύξης) Δεδομένων (μοντέλο OSI) (σελίδες 23-24)

2.2 Η πρόσβαση στο μέσο (σελίδες 25-26)

2.2.1 Έλεγχος Λογικής Σύνδεσης (LLC – IEEE 802.2) (σελίδες 26-27)

2.4 Δίκτυα ETHERNET (10/100/1000Mbps) (σελίδες 31-33)

2.4.2 Διευθύνσεις Ελέγχου πρόσβασης στο Μέσο (MAC) – Δομή πλαισίου Ethernet – Πλαίσια Ethernet μεγάλου μεγέθους (Jumbo frames) (σελίδες 45-46, μέχρι την αρχή της παραγράφου

Νοητά τοπικά Δίκτυα (Virtual LAN – VLAN)).

2.5 Ασύρματα Δίκτυα (σελίδες 52-55)

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3. ΕΠΙΠΕΔΟ ΔΙΚΤΥΟΥ?ΔΙΑΔΙΚΤΥΩΣΗ

3.1 Διευθυνσιοδότηση Internet Protocol έκδοση 4 (IPv4) (σελίδες 68-69)

3.1.1 Διευθύνσεις IPv4 (σελίδες 69-71)

3.1.2 Κλάσεις (τάξεις) δικτύων ? διευθύνσεων (σελίδες 72-74)

3.1.3 Σπατάλη διευθύνσεων IP (σελίδες 74-75)

3.1.4 Μάσκα δικτύου (σελίδες 75-76)

3.1.5 Ειδικές διευθύνσεις (σελίδες 76-77)

3.1.6 Υποδικτύωση (σελίδες 77-81)

3.1.7 Αταξική δρομολόγηση (CIDR), υπερδικτύωση και μάσκες μεταβλητού μήκους (σελίδα 82)

3.2 Το αυτοδύναμο πακέτο IP (datagram) ? Δομή πακέτου (σελίδες 83-89)

3.3 Πρωτόκολλα ανεύρεσης και απόδοσης διευθύνσεων, Address Resolution Protocol (ARP) και Dynamic Host Configuration Protocol (DHCP) (σελίδες 89-93)

3.3.2 Το πρωτόκολλο δυναμικής διευθέτησης υπολογιστή DHCP (σελίδες 94-96)

3.4 Διευθύνσεις IP και Ονοματολογία (σελίδες 96-98)

3.6 Δρομολόγηση (σελίδες 102-104)

3.6.1 Άμεση/Έμμεση (σελίδες 104-105)

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4. ΕΠΙΠΕΔΟ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ

4.1 Πρωτόκολλα προσανατολισμένα στη σύνδεση ?χωρίς σύνδεση (σελίδες 119-120)

4.1.1 Πρωτόκολλο TCP – Δομή πακέτου (σελίδες 121-124)

4.1.2 Πρωτόκολλο UDP – Δομή πακέτου (σελίδες 124-125)

 

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5. ΕΠΕΚΤΕΙΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ – ΔΙΚΤΥΑ ΕΥΡΕΙΑΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

5.  Εισαγωγή στα Δίκτυα Ευρείας περιοχής (σελίδες 138-139)

5.1 Εγκατεστημένο Τηλεφωνικό Δίκτυο (σελίδες 139-140)

5.1.4 Τεχνολογίες Ψηφιακής Συνδρομητικής Γραμμής (xDSL) (σελίδες 146-150)

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6. ΕΠΙΠΕΔΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ

6.1 Σύστημα Ονοματολογίας DNS (σελίδες 172-173)

6.1.1 Χώρος ονομάτων του DNS (σελίδες 173-175)

6.1.2 Οργάνωση DNS (σελίδες 175-177)

6.2 Υπηρεσίες Διαδικτύου (σελίδες 177-178)

6.2.1 Υπηρεσία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου E-mail (POP3 – IMAP/SMTP) (σελίδες 179-181)

6.2.2 Υπηρεσία μεταφοράς αρχείων (FTP, TFTP) (σελίδες 182-183)

6.2.3 Υπηρεσία παγκόσμιου ιστού WWW (σελίδες 184-186)

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ

Να διδαχθούν περιληπτικά και οι παρακάτω ενότητες (εκτός εξεταστέας ύλης πανελλαδικών εξετάσεων) για την πληρέστερη και καλύτερη κατανόηση της ύλης του μαθήματος:

1.1 Ορισμός δικτύου

1.2 Επίπεδα μοντέλου αναφοράς OSI (ISO), επίπεδα μοντέλου TCP/IP (DARPA)

1.2.1 Το μοντέλο αναφοράς για τη Διασύνδεση Ανοικτών Συστημάτων (OSI)

2.5.1 Τοπολογία Ασύρματου δικτύου Ad-Hoc.

2.5.2 Τοπολογία Ασύρματου δικτύου υποδομής (Infrastructure).

3.6.2 Πίνακας δρομολόγησης.

4.3 Συνδέσεις TCP – Έναρξη/τερματισμός σύνδεσης

5.1.4.1 Συσκευές τερματισμού δικτύου DSL Modem/DSLAM.

5.1.4.2 Τοπολογία – Εξοπλισμός.

Β. ΟΜΑΔΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ

ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ:

  1. ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
  2. ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΑΠΟΘΗΚΗΣ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΦΟΔΙΑΣΜΟΥ

3.ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΕΜΠΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ

4.ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΣΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ

Εξεταζόμενα Μαθήματα:

  1. Αρχές Οικονομικής Θεωρίας
  2. Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης

 

 

ΜΑΘΗΜΑ: «ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ»

ΔΙΔΑΚΤΕΑ – ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ

Από το βιβλίο «ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ» της Γ? τάξης Γενικού Λυκείου (Θ. Λιανού, Α. Παπαβασιλείου και Α. Χατζηανδρέου), έκδοσης Ι.Τ.Υ.Ε. Διόφαντος, οι ακόλουθες ενότητες:

Κεφάλαιο 1: Βασικές Οικονομικές Έννοιες

  1. Εισαγωγή
  2. Η Οικονομία του Ροβινσώνα Κρούσου
  3. Οι ανάγκες
  4. Προϊόντα ή Οικονομικά Αγαθά
  5. Η Αγορά
  6. Κοινωνικοί Θεσμοί
  7. Οι Παραγωγικές Δυνατότητες της Οικονομίας
  8. Ο καταμερισμός των έργων
  9. Το χρήμα
  10. Το Οικονομικό Κύκλωμα
  11. Η αβεβαιότητα στην Οικονομική ζωή
  12. Οι πληροφορίες

Οι αντίστοιχες ερωτήσεις-ασκήσεις στο τέλος του Κεφαλαίου.

Κεφάλαιο 7: Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν

  1. Διάκριση Μικροοικονομικής και Μακροοικονομικής Θεωρίας
  2. Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν
  3. Η Έννοια της Προστιθέμενης Αξίας
  4. Η επίδραση της μεταβολής των τιμών στο Ακαθάριστο Εγχώριο προϊόν
  1. Το κατά κεφαλήν πραγματικό Α.Ε.Π.
  2. Το Α.Ε.Π. ως δείκτης οικονομικής ευημερίας και οι αδυναμίες του

Οι αντίστοιχες ερωτήσεις-ασκήσεις στο τέλος του Κεφαλαίου.

Κεφάλαιο 8: Το Τραπεζικό Σύστημα

  1. Τι είναι χρήμα
  2. Λειτουργίες του χρήματος
  3. Είδη χρήματος
  4. Το Τραπεζικό Σύστημα
  5. Η δημιουργία χρήματος από τις Εμπορικές Τράπεζες
  6. Τοκισμός ? Ανατοκισμός

Οι αντίστοιχες ερωτήσεις-ασκήσεις στο τέλος του Κεφαλαίου.

Κεφάλαιο 9: Οικονομικές Διακυμάνσεις ? Πληθωρισμός- Ανεργία

  1. Εισαγωγή
  2. Οικονομικές διακυμάνσεις
  3. Ο πληθωρισμός (εκτός από το υποκεφάλαιο που αναφέρεται στις συνέπειες του πληθωρισμού και

φέρει τον υπότιτλο: «γ) Δανειστές και χρεώστες»)

  1. Ανεργία

Οι αντίστοιχες ερωτήσεις-ασκήσεις στο τέλος του Κεφαλαίου.

 

Κεφάλαιο 10: Τα Δημόσια Οικονομικά

  1. Εισαγωγή
  2. Οι Οικονομικές Λειτουργίες του Κράτους
  3. Τα Δημόσια Οικονομικά
  4. Κρατικός Προϋπολογισμός

Οι αντίστοιχες ερωτήσεις στο τέλος του Κεφαλαίου.

ΜΑΘΗΜΑ: «ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ»

ΔΙΔΑΚΤΕΑ – ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ

Από το βιβλίο: «ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ» των Δ.Μπουραντά, Α. Βάθη, Χ. Παπακωνσταντίνου, Π. Ρεκλείτη, έκδοσης Ι.Τ.Υ.Ε. Διόφαντος:

Κεφάλαιο 1: Επιχειρήσεις και Οργανισμοί

1.2 Η Επιχείρηση

1.3 Λειτουργίες της επιχείρησης

1.4 Η Επιχείρηση και το Περιβάλλον της

1.5 Η Αποτελεσματικότητα των Επιχειρήσεων

Οι αντίστοιχες ερωτήσεις-ασκήσεις στο τέλος του Κεφαλαίου.

Κεφάλαιο 2: Η Επιστήμη της Διοίκησης των Επιχειρήσεων

2.1 Εισαγωγικές Έννοιες

2.2 Οργάνωση και Διοίκηση

2.3 Marketing

2.4 Διοίκηση Πωλήσεων

2.5 Χρηματοοικονομική Διοίκηση

2.6 Διοίκηση Παραγωγής

2.7 Διοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων

Οι αντίστοιχες ερωτήσεις-ασκήσεις στο τέλος του Κεφαλαίου.

Κεφάλαιο 3: Διοικητικές Λειτουργίες

3.2.1 Εισαγωγή στην έννοια του Οργανωτικού Σχεδιασμού

3.3.1 Ηγεσία ? Βασικές έννοιες

3.3.2 Παρακίνηση

3.3.3 Δυναμική Ομάδων

3.3.4 Επικοινωνία

Οι αντίστοιχες ερωτήσεις-ασκήσεις στο τέλος του Κεφαλαίου.

Καλή σχολική χρονιά!!

Το ΕΠΑΛ Μουζακίου σας εύχεται καλή σχολική χρονιά… αλλιώς.

Δείτε το παρακάτω βίντεο που επιμελήθηκε η φιλόλογος του σχολείου μας κ. Βάσω Ταρασλιά σε συνεργασία με τη Γ’ Τάξη.

Εγγραφές μαθητών για τη νέα χρονιά – Σεπτέμβριος 2016

Εγγραφές μαθητών για τη νέα χρονιά: Ποιοι μπορούν να εγγραφούν και τι προοπτικές τους δίνονται για πρόσβαση σε σχολές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης μέσω του ΕΠΑΛ.

Το ΕΠΑΛ Μουζακίου ενημερώνει ότι:

α) οι  εγγραφές στα Επαγγελματικά Λύκεια συνεχίζονται μέχρι την έναρξη των μαθημάτων.

β) στη Β’ τάξη ΕΠΑΛ μπορούν να εγγραφούν απόφοιτοι Γενικών Λυκείων, όπου θα παρακολουθούν μόνο μαθήματα της ειδικότητας που θα διαλέξουν (όχι μαθήματα Γενικής παιδείας) για την απόκτηση πτυχίου ειδικότητας και μπορούν με το υπάρχον σύστημα (που ίσχυσε πρώτη φορά φέτος), στη Γ’ τάξη να δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις των ΕΠΑΛ, για φοίτηση σε σχολή τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με τα πλεονεκτήματα που αναφέρονται παρακάτω.

γ) στη Β’ τάξη ΕΠΑΛ μπορούν να εγγραφούν μαθητές που τελείωσαν την Α’ τάξη Γενικού Λυκείου, σε κάποια από τις ειδικότητες που λειτουργούν στο σχολείο μας.

δ) οι  τομείς και ειδικότητες που θα λειτουργήσουν στο ΕΠΑΛ Μουζακίου είναι:

  • Διοίκησης και Οικονομίας: Υπάλληλος Διοίκησης και Οικονομικών Υπηρεσιών
  • Πληροφορικής: Τεχνικός Εφαρμογών Πληροφορικής ,  Τεχνικός Η/Υ και Δικτύων Η/Υ

Α) ΝΕΑ ΔΟΜΗ ΕΠΑΛ

Το νέο ΕΠΑΛ θα έχει την παρακάτω δομή:

– Α΄ ΤΑΞΗ με ενιαίο πρόγραμμα  με μαθήματα γενικής παιδείας και επιλογής προσανατολισμού και ειδικοτήτων, προκειμένου να δίνεται στους μαθητές/-τριες η δυνατότητα να διερευνήσουν τις εκπαιδευτικές και επαγγελματικές επιλογές τους.

– Β΄ ΤΑΞΗ με διαχωρισμό στους παραπάνω τομείς τεχνικο-επαγγελματικών σπουδών με μαθήματα γενικής παιδείας για 12 ώρες και τομέων για 23 ώρες την εβδομάδα -θεωρητικά και εργαστηριακά.

– Γ΄ ΤΑΞΗ με διαχωρισμό των τομέων σπουδών σε επιμέρους ειδικότητες, με μαθήματα γενικής παιδείας για 12 ώρες και τομέων για 23 ώρες την εβδομάδα -θεωρητικά και εργαστηριακά.

– Μετά την αποφοίτηση, προαιρετικό «Μεταλυκειακό Έτος-Τάξη Μαθητείας», με εργαστηριακά μαθήματα ειδικότητας στο σχολείο και μαθητεία σε χώρους εργασίας

.

Β) ΠΡΟΣΒΑΣΗ από ΕΠΑΛ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

  • στις Στρατιωτικές Σχολές Υπαξιωματικών (ΑΣΣΥ), Στρατού Ξηράς (ΣΜΥ), Πολεμικού Ναυτικού (ΣΜΥΝ), Τεχνικών Υπαξιωματικών Πολεμικής Αεροπορίας (ΣΤΥΑ).

·        στις Σχολές Αξιωματικών και Αστυφυλάκων της Ελληνικής Αστυνομίας.

  • στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ)
  • στη σχολή Πυροσβεστικής
  • πρόσβασης στα ΤΕΙ μέσω των ειδικών πανελλαδικών εξετάσεων για τους απόφοιτους ΕΠΑΛ εξεταζόμενοι σε 2 μαθήματα γενικής παιδείας και δύο ειδικότητας.
  • δυνατότητα των αποφοίτων των ΕΠΑΛ να εισάγονται και σε σχολές και τμήματα των Πανεπιστημίων.

Συγκεκριμένα, θα μπορούν με τις ίδιες εξετάσεις  να εισάγονται με τη βαθμολογία τους σε σχολές των Πανεπιστημίων αντίστοιχες των τομέων που σπούδασαν στα ΕΠΑΛ και για ειδικό ποσοστό θέσεων επιπλέον 1%.  Δηλαδή  δημιουργούνται νέες θέσεις φοιτητών ειδικά για τους μαθητές των ΕΠΑΛ.

Συμμετοχή του ΕΠΑ.Λ. Μουζακίου σε πρόγραμμα Erasmus+

lisbon1 lisbon2

Το ΕΠΑ.Λ. Μουζακίου σχεδίασε και θα υλοποιήσει πρόγραμμα Erasmus+ στην Πορτογαλία από τις 17 Ιουλίου 2016 μέχρι τις 31 Ιουλίου 2016. Το πρόγραμμα με θέμα «Εξ αποστάσεως μάθηση και καινοτόμες ηλεκτρονικές μέθοδοι στην τεχνικοεπαγγελματική εκπαίδευση» θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν δώδεκα καθηγητές από  ΕΠΑ.Λ. του ν. Καρδίτσας. Οι συμμετέχοντες θα έχουν τη δυνατότητα να ανταλλάξουν απόψεις και να ανακαλύψουν τρόπους για τη βελτίωση  τόσο της διδακτικής διαδικασίας όσο και της αξιοποίησης των σύγχρονων τεχνολογικών εργαλείων (Η/Υ, Διαδίκτυο, εξ αποστάσεως διδασκαλία).

Επιτυχόντες πανελλαδικών εξετάσεων 2016

Ο Διευθυντής και ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών του ΕΠΑΛ ΜΟΥΖΑΚΙΟΥ συγχαίρουμε  τους μαθητές  της Γ΄ Λυκείου που συγκέντρωσαν υψηλή βαθμολογία στις Πανελλαδικές εξετάσεις και τους ευχόμαστε επιτυχία για την εισαγωγή τους στις σχολές που επιθυμούν.

Οι μαθητές είναι:

  • Καρδούλας Βασίλειος
  • Κωφού Γλυκερία
  • Αναστασίου Μαρία
  • Ευσταθίου Παναγιώτα.

Ιδιαίτερη αναφορά πρέπει να γίνει στη Γλυκερία Κωφού, μητέρα τεσσάρων παιδιών, η οποία  είναι κάτοχος απολυτηρίου  Γενικού Λυκείου, φοίτησε στο σχολείο μας για την απόκτηση πτυχίου παρακολουθώντας μόνο μαθήματα ειδικότητας, συμμετείχε στις Πανελλαδικές εξετάσεις και πέτυχε υψηλή βαθμολογία.

1 17 18 19 20